Snuva! 17/11-09

Det blev inget babysim idag. Plutt var så snuvig idag att vi hoppade det, dels så kunde inte jag heller följa med för jag är också skitförkyld. Inget kul alls i dessa tider. Alla är förkylda nu till och från! Får hoppas på att lillkillen är piggare nästa tisdag. Idag har jag sprungit runt som en toss här hemma och försökt att hålla Caeasr ifrån allt sånt som han inte får ha.Just nu står hela hallen full med grejer med för vi håller på att sätta upp en skjutdörrsgarderob som inte är klar än. Det har tagit 3 dagar nu att iaf få ihop ramen. Jag blir faktiskt rätt galen på att att vi aldrig blir klara. Jag är inte ju inte direkt uppväxt med långtidsprojekt. Min mamma har ju alltid gjort färdigt något hon börjat med och sådan har jag med blivit. Det jobbiga är att jag får ju springa efter Caesar så fort han är på väg ut i hallen så att han inte får något över sig, jag blir ju genomsvett och får asont i ryggen. Men just nu känns det inte som att någon förstår mig på den biten. Dom som håller på med projektet slipper springa och kånka på Caesar stup i kvarten. Nu blir det lite att högen med tvätt får växa och disken får mögla och jag får skita i att äta och gå på toa. Bara att hålla sig, Kan ju inte släppa ned Caesar på golvet och springa på toa och känna mig trygg. Har en liten känsla av att vi knapt kommer hinna njuta här innan allt som ska göras blir klart innan vi ska flytta igen. Och då kanske allt börjar om igen med renovering och skit. Beror ju på hur personen har gjort vissa saker i lägenheten som bott där innan. Hon som bodde här kunde ju fan ingenting. Lägenheten bara rasar samman bit för bit käns det som. Nu är det iaf saker överallt, har slagit mig 10tal gånger idag och jag känner bara panik och vill här ifrån. Jag ska ju ned till min mamma i Orrefors om ett par veckor så jag får väl passa på att slappna av och njuta då. Tror inte min mamma skulla något emot att ta hand om Caesar lite medan jag gör sånt som jag vill göra.
Caesar har börjat äta mer nu än innan också och det gör det hela lite roligare att mata honom. Brukar även ge honom bananbitar eller ett rån som han får sitta och mumsa på. Det tycker han är gott. Han brukar få 1 dl gröt men nu har han ätit 2dl gröt i 2 dagar. Sen får han 280 ml välling men vill ändå ha mer men nappflaskorna är inte så stora tyvärr. Sen tror jag faktiskt att en bebis kan nog äta sig sjuk om dom får. Så dom kan alltså äta mer än dom egentligen klarar av och så kommer det upp istället så han får nöja sig med den vällingen han får nu. Han åt även en halv stor barnmatsburk med köttförssås och pastasnäckor idag med men jag fick mosa pastan lite för han fick kväljningar så att han fick upp maten igen och det kändes lite onödigt. Vist man ska vänja dom vid bitar i maten men än så länge tycker jag det räcker med rån och banan bitar.
Krypandet har börjat ta fart. Innan låg han på magen och drog sig fram dit han skulle men nu kryper han vart han än ska och det går fort. Tar tag i saker och ställa sig upp är också skoj, men att ramla är inte nått skojigt alls haha. Han har typ ett 10tal blåmärken, 5 st bara på huvudet. Ett fick han när han drog i sladden till strykgärnet (som var ur) som tur var. eller ja, tur i oturen som man brukar säga. Där blev en riktig smäll...stackarn. Men det gick bra. Man känner sig ju så dum som förälder när sådant händer men man kan inte ha koll på allting. Dom andra blåmärkerna har han fått när han har ramlat i lekhagen och slagit i räcket eller golvet. När han kryper kan han även få ena armen under sig på något vis så att han snubblar på sina egna armar och snurrar runt och dunkar huvudet i trösklar. Har satt en pinne i lådorna i köket nu för där i fanns massa intressant för små bebisar. Nu ikväll så har Caesar badat. Han svätte ned hela köket. Ja han får bada i köket eftersom han verkar hata badrummet, han får panik när han kommer in där och jag vet inte varför. Så det blir köket ivargefall. Jätteskoj att plaska och skvätta ned mamma :)
Nu sover den lille och jag ska avnjuta min kväll med att kolla på Andra avenyn.
Ha det bra alla bloggare/bloggläsare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0