Sjuk! 13-15Nov-09

Ja överskriften säger väl allt?
Har tyvärr gått och blivit sjuk.
Förkyld och ont i hanslen och haft hög feber,dock bättre nu.
Har gått runt och typ levt på alvedon för att orka ta hand om Caesar.
Fredrik har varit en sång ängel och tagit hand om Caesar så att jag har kunnat vila.
Men hur fan gör dom som är ensamstående och får hög feber och nästan blir förlamade?
Jag är inte ensamstående men jag fick panik när jag kände att jag inte mådde så bra.
Shit hur ska jag nu orka ta hand om Caesar?!
Det löste sig ju som tur var.
och ännu mer tur var väl att jag blev sjuk på en helg då Fredrik var hemma annars vet jag inte vad jag hade gjort ärligt talat.
Att ha småbarn när man är sjuk är ingen höjdare och det är nu som först jag förstår min mamma hur hon haft det.
Hon har ju varit ensamstående så hon har ju haft det lite jobbigare än jag.
Älskar dig mamma, tack för allt du gjort för mig.

Igår var Fredriks föräldrar här trots att jag var sjuk men igår kunde jag iaf stå på benen fram till 4:tiden sen vek dom sig.
Jaja hur som helst så var dom här och försökte fixa vår garderob i hallen men det var så mycket fel på den och dom som satt dit den är inte några profsbyggare precis.
Vi beslutade oss för att ta bort hela jäkla garderoben och köpa en ny helt och hållet.
Fredrik och hans pappa åkte iväg för att köpa en garderob men det blev inte riktigt som vi hade tänkt oss där heller.
man kunde inte köpa endast en 75cm bred garderob på IKEA det enda som gick att köpa var 50 eller 100. den första är för liten och den andra för stor så Fredrik och hans pappa fick åka tillbaka till lägenheten och tänka om. så nu har vi bestämt oss för att göra om hallen och fixa en skjutdörrgarderob istället. Eventuellt tapetsera om men det blir ett senare projekt. Det viktigaste är att vi kan förvara saker där Caesar inte kommer åt dom för han börjar ju bli så pillig nu.
Jag viste att det var jobbigt med små barn att man får springa efter dom och säga babba, aj aj fy dej...nej sa mamma.... uscha dej  osv :P men Caesar är lite extrem ibland :P han ligger ganska mycket före i utvecklingen har vi märkt.
Skulle faktiskt inte alls förvåna mig om han börja gå snart.
Kanske redan i december, om inte annat så iaf i jan-feb för han är på vippen att stå själv iaf :P
Skulle varit skoj att lägga upp dom senaste bilderna på honom men jag kan tyvärr inte göra det förränn jag fått en ny dator :( jättetråkigt för alla er som läser min blogg som vill se den lille.
Men så fort jag kan lägga upp bilder igen så ska jag göra en hel sida för bara dom bilderna så att ni kan titta igenom den tiden ni missat.
Han växer ju så grymt fort nu alltså.
Han har redan stolek 70-75 i kläder :S
Men vi har ju iaf turen att få massa kläder så vi behöver ju inte köpa massa nytt hela tiden :)
Vi får ju både begagnat och från folk som köpt kläder åt honom :)
Såg även att min moster hade skrivit en rad i inlägget :D jag blev så glad. Hoppas att du lär dig snart så att vi kan komunicera.
Kommer dock inte kunna svara på dina meddelanden eftersom jag inte har någonstans att skicka dom men jag kan ju alltid skriva en liten rad här i bloggen till dig Iréne
Ni får ha det så bra nu alla bloggare. Nu kommer nog snart Fredrik och hans föräldrar med garderoberna :)

Till Iréne!
Vad bra att Mats ska visa dig hur man komenterar här. Det här med datorer är inte lätt om man inte kan dom. Jag kan det ju och tycker det är jättelätt men för dig är det nog inte lika lätt :) Hoppas att allt är bra med dig? inga fåglar som skällt på dig det senaste? *skrattar*
Kram Jannce!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0