Öppna förskolan 11/11-09

Idag var jag på öppna förskolan med Caesar! Kände bara att jag inte orkade sitta hemma och glo så jag gick dit. Caesars små lek kamrater var där, Viking och Ivar. Ivar blir lite rädd när Caesar sätter igång och tester sina stämmband men annars leker dom fint. Viking kan ju gå så Caesar hänger inte riktigt med där. Caesar glömmer bort ibland att han inte kan själv och så släpper han mina händer och försöker gå iväg men faller till golvet med en duns. Men jag tror att han kommer börja gå snart det är nog inte långt ifrån! Caesar har blivit så förkyld nu så det blir ingen öppna förskola på ett tag. Han är så snorig och hostig. Man vill ju inte att andra barn ska bli smittade.Caesar hade en unge över sig i går som stod och hostade.Jag förstår inte hur dom föräldrarna tänker? Vist ungen är 2 år men dom som är 3 mån då? dom har ju inte emunförsvar. Gå dit med en unge som är sjuk är ju inte det smartaste dom gjort precis. Bättre att vara hemma för mycket än att smitta ned alla tycker jag. Men det är mycket jag inte förstår av dagens samhälle. Men jag säger bara det. HÅLL ERT BARH HEMMA om det är sjukt, oavsett om det bara är en lätt förkylning, sätt er inte på en öppen förskola där det finns bebisar utan emunförsvar. Ni kan ju fan ta död på dom! Tänk på det!
Jag har sån jäkla lust att åka iväg och köpa pärlor som lyser i mörkret. Vill göra massa figurer att hänga i taket i Caesars rum. Tänkte göra massa planeter och sånt och kanske lite annat till mig själv också.Vi skulle åkt till 421 idag men det verkar inte som att det blir av men vi får se. Caesar ligger och sover just nu efter att jag rensat hans näsa. Snoret satt ju som ett lock i den. Stackarn. Ska moppa golvet senare idag med sen, eller iaf damsuga. Caesar blir full av hår och damm när han kryper runt här. Jag tappar ju så förbannat mycket hår också. Vet inte varför. Har hört att man kan tappa mycket hår under amningen men jag ammar ju inte längre så jag antar att jag har brist på massa vitaminer och skit. Får väl börja äta mer frukt och grönsaker, är skitdålig på det men jag får väl börja med det för Caesar måste ju äta sånt sen ändå och äter inte jag det så kommer han att tänka "varför måste jag äta det om inte mamma måste?" Jag ska ju föregå med ett gott exempel så det är bara att sätta igång. Jag har iaf börjat köpa hem persilja, jag bara älskar det. Jag ryser när jag äter det, så gott är det. Sitter och funderar på hur det gick för min moster?! jag skrev ett inlägg om hur man gör för att komentera här men vet inte om hon har lyckats. Jag ska kolla det sen, jag har ju 2 st blogg.. denna och www.jankanplankan.blogg.se också. Ska nog passa på att göra mig lite mer kaffe nu när sonen sover. Många gånger när man gör kaffe när han är vaken så har man en kopp varmt kaffe som man längtat efter och sen händer det något som tex att man måste byta blöja på Caesar eller något och så glöms liksom kaffet av och då blir det ju för kallt. Då gör man nytt kaffe och det blir samma sak där så kaffe när Caesar är vaken är ingen bra ide. Kaffe är ju inte gratis heller. Jag gör ju slut på ett paket kaffe i veckan ca. Och det är mycket. Ja så nu ska jag passa på att göra mig en kopp och hoppas på att jag får dricka den i lugn och ro innan Caesar vaknar. Ha det gött alla bloggläsare!

För komentar klicka på "komentarer(0)" här nere.
|
|
|
|

V




































Kommentarer
Postat av: Anna

Sv: Hej! Tycker verkligen ni ska köpa en liten tomtedräkt till Caesar, de är ju så söta:) Köpte Linus dräkt på H&M men jag vet att de även har jätte söta på Lindex..



Sköt om er!

2009-11-15 @ 00:06:01
URL: http://annakatarinaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0