Matvraket! 18/11-09

Caesar äter jättemycket nu. Gissar på att han växer så det knakar igen. Sammanlagt har jag fått i honom 5 dl gröt idag. Plus ett rån,barnmat (pastasnäckor med köttfärssås) och nästan en halv burk fruktpuré. Måste gå och handla i mån igen. Känns skitjobbigt. Förstår inte varför man inte storhandlar med en gång. Ta allt man behöver i en enda stor klumpsumma istället för att småhandla. Men ska man storhandla så vill jag åka till ica maxi eller nått. Köpa hem typ 5 pak blöjor och en jävla massa barnmatsburkar. Barnmat kan ju stå i över ett år om dom inte öppnas så dom hinner ju inte bli för gamla. Gröt ska hem också, Gröt och massa välling. Får nog tjata lite på älsklingen tror jag så att vi kan åka och storhandla hem matföråd till plutt! Har även tänkt på att jag vill köpa en huvudring till plutt också så att han slipper få lödder i ögonen när man tvättar hans hår men det är mest för mina öron och hans bekvämlighets skull. En potta ska vi ta och köpa någon dag också, ska börja pott-träna lillen lite smått nu. Nä det är inte för tidigt :) Finns dom i usa som pott-tränar sina bebisar som knapt är ett par veckor gamla ens :) haha! Jaja. Annars idag så har dagen varit lugn. Han har ätit som han ska och gjort i blöjan som han ska och lekt massa. även sovit på massa konstiga stället. Vet inte varför han var så trött och lugn idag. Gjorde inte speciellt igår som kan ha fått han trött idag?! Nu ligger han iaf för natten och sover och har gjort ett bra tag. Typ sen kl 19:00 :P Han ligger i sitt rum igen, han har legat i köket idag och sovit i sin säng för Fredrik ställde ut den där i morse för det är för kallt och dragit i skrutts rum. Men jag och Fredriks mamma har fixat det tillfälligt nu med ett ihoprullat lakan på fönsterbrädan så det dämpar lite men det kommer ändå komma in kyla så vi får köpa nya lister till fönstret för dom som sitter där nu är för torra och slitna och tätar inte alls. Men tills vidare får lakanet ligga där och hålla lite tätt iaf. Nu hinner ju rummet värmas upp lite av elementet iaf det gjorde det ju inte innan!

*vink*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0