En regnig dag!

Alltså jag blir så trött på detta eviga regnande :( om det ändå kunde snöa eller något istället det är fan så mycket skönare än regn.
Hur som helst,idag har jag varit på öppna förskolan i Fessbergs kyrka.
Det började kl 9 idag så jag satte klockan på 7!
Jag kom inte hemmifrån förränn vid 9 men det gör ju inget eftersom det är öppet ända fram till 13:00!
Och barn känner ju tyvärr av när man är stressad och då finns det inget roligare än att jäklas med sin mamma/pappa.
Så var det i mitt fall i morse.
Först så vrider han och ha sig när jag ska byta blöja och klä honom.
Inte lätt vill jag lova, han höll dessutom på att åka ned från bytbordet och det är rätt högt så det hade inte varit någon bra ide.
Sen drar han undan fötterna när man ska ta på han strumpor, när man fått på den ena och ska ta på den andra så har han dragit av den jag satte på han först.
Jisses, och så ler han bara :P man kan inte bli arg haha :D
Sen skulle yttekläderna på då vart det samma sak där :)
Tog även på honom en regnjacka över overallen pga att han har börjat sätta sig upp i liggvagnen nu så han vill titta ut och då hjälper inte regnskyddet.
Ville inte att han skulle bli blöt så det var massa kläder på den lilla kroppen och han såg ut som en stoppad korv :)
När vi tillslut kom fram till öppna förskolan så hälsade "fröken" på Caesar.
Sen var det dags för babyryttmik :D
Efter babyryttmiken så lekte Caesar inne i lekrummet med alla dom andra små barnen.
Sen gav jag Caesar lite mat som jag hade med ( Rån,banan,fruktpuré och en flaska vatten)
Efter det fortsatte lekandet :)
Han "kompis" Viking var där idag också :)
När vi skulle hem så såg jag på min mob att Fredrik hade ringt mig 14 ggr :S
Jag hade ju haft ljudet av och mobben i väskan :S
Han försökte ringa för att säga att han hade glömt att vi skulle åka och kolla på gravsten till Martins grav idag.
Så vi pratade lite där.
Sen när jag kom hem så åkte vi nästan direkt och hämtade upp Fredriks pappa och sen var vi och kollade på en sten.
Sen efter det så handlade jag och Fredrik lite.
Diskmedel.godis,läsk bla :P är ju fredag idag då är det dags för FREDAGSMYYYYYYYYYYYYYYYYYS! :D
Nu ikväll har vi bara tagit det lungt.
Vi lagade fisk och potatis till middag.
Caesar har fått sitta lite utan blöja i sin lekhage för att lufta sig lite.
Det behövs ibland.

Ja det var lite om idag. Käns lite tråkigt att ingen kommenterar på min blogg så jag vet inte om jag kanske ska lägga ned med mitt skrivande?!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Jättebra skrivet:) Kul att läsa om vad du o Cesse gör på dagarna:)

2009-11-06 @ 21:19:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0