Babysimmet - öppna förskolan 3/11-09

Idag var vi på babysim mellan 09:00-09:30 Caesar simmade helt själv idag med hjälp av armpuffar :) det var så häftigt att se :P kändes lite konstigt att min bebis simmar ifrån mig måste jag säga. Lite senare idag ska vi iväg till öppna förskolan.
En annan öppen förskola än den jag brukar gå till, vi ska se hur det är på denna för i den andra som jag går i nu är det äldre mammor runt 35-45 år :S så man känner sig lite liten där.
Ska se om det är lite mer yngre mammor i den andra öppna förskolan.
Om det är det så kanske jag börjar gå där istället för man vill ju hitta någon man kan börja prata med och ev umgås med fritiden.
Sen så är äldre mammor hyper rädda om sina barn, dom får inte klämma och känna på varandra för dom kan peta i ögonen med mera, eller slå sig.
Jag tycker att det är en del av utvecklingen att känna och utforska, slå dom sig så vet dom det att gör jag sådär så får jag ont.
Barn måste slå sig man kan inte stå över dom hela tiden men dom gör det och jag vill att Caesar ska kunna få känna hur saker och ting käns så vi får se om det är bättre i denna förskolan.
Just nu sover plutt, han var så trött efter babysimmet så han somnade direkt :)
Sitter och avnjuter en kopp kaffe nu i lugnet.
Så tråkigt väder ute med desutom, börjar sakna solen redan.
Det kommer dröja lääänge innan solen tittar fram och värmer upp till 25 plusgrader. *suck*
Jag njöt inte riktigt av sommaren när den var här för det var ju så varmt och jag hade en gallskrikande bebis som skrek hela dagarna som spydde av värmen så det vart ju skugga eller sitta inomhus för mig.
Nästa sommar blir det lite bättre då kan Caesar springa runt naken på stranden med en solhatt hink och spade :)
Kan nästan se det framför mig :D
Ja det var lite om idag.
Efter förskolan händer det nog inget mer. ska nog bara vara hemma med plutt.

Ha de gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0